15 Haziran 2010 Salı

BEN

Soğuk bir gece de doğmuşum ben
O zamandan belliymiş ne kadar zor olacağım ki bazılarına göre sıradan
Memnuniyetsiz, kırılgan, bazen çok sessiz bazen de sesi fazla yükselen ben
Çok zor doğmuşum
İnat etmişim bu kirli dünyaya gelmeyeyim diye
Acemice yaşanmaya çalışılan hayatlardan bir farkım olsun diye çabalamışım
Ama bu sefer inadım pek işe yaramamış
Annem zorla almış kucağına beni
Babam bir kızım oldu diye tüm parasını hemşirelere dağıtmış, ne saçma
Yazık bilmiyormuş tabi o zaman benim ne bela olacağımı
Annem tüm becerilerini, tüm inadını, çalışkanlığını ve gururunu vermiş bana
Hayata karşı dik durmayı annem öğretmiş, boyun eğmemeyi de
Babamsa soğuk bir yüzün ardında nasıl sevgi dolu olunabileceğini
O kalkık kaşların altındaki yumuşacık yüreğini bir tek bana göstermiş
Ve sevginin herkese verilmeyecek kadar değerli oldugunu…
Şehirlerim oldu, nice hikâyeler barındıran içlerinde
Ya da bulutlarına bakıp benim yazdığım hikâyeler
Aşklarım oldu, vazgeçmek zorunda olduklarım ya da vazgeçenler
Yitip giden binlerce anı oldu, kulağımda hala tınısını duyduğum şarkılar
Herkesten farkı olsun diye en köşede ne var diye aradıklarım
Ve farklı duygular yaşatsın diye dinlediklerim
Ağladığım sokaklar oldu ve an geldi terk ettim doğduğum yeri
Nefes aldığım o şehri, duvarlarını, kurallarını
Sonra çalışmayı öğrendim kendi paramı kendim kazanmayı
Okudum vatana millete hayırlı evlat oluyum diye
Oldum mu, orası şüpheli
Ama çok şey örgendim hayata dair
Yaşam ne demek, zorluk, güçlük ne demek, ekmek ne demek orada öğrendim
Peki, ne kattı bana bunlar galiba duymamayı, görmemeyi, bilmemeyi
Sağırlığı öğretti hayat sesini çıkaramamayı düzene ve silahlara
Sonra vefasızlığı örgendim
Edilmeyen telefonları, özlenmeyen kardeş olduğumu öğrendim
Olsun canları sağ olsun demeyi de..
Sonra dönmeyi, arkanda bıraktıklarını ya da bırakamadıklarının verdiği zorluğu öğrendim
Ve hala öğreniyorum ben neyim, kimim…
Ve hala bu dünyaya niçin geldim öğreniyorum
Zorda olsa gelişim, artık istemiyorum gitmeyi
Çünkü tek bir bakışla yaşamayı öğrendim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder